ASSOCIATED PRESS
ASSOCIATED PRESS

Comisia Europeană a amendat Google 1,49 miliarde de euro (1,69 miliarde dolari) pentru ceea ce se numește „practici abuzive în publicitatea online”.

Acest lucru este în plus față de amenzile de 5 miliarde și de 2,4 miliarde de dolari pe care le-a primit pe gigantul Google în 2018 și 2017. Comisarul pentru concurență, Margrethe Vestager, a declarat că Google sa „protejat de presiunea concurenței” prin contracte exclusive de publicitate cu editori. Google a făcut acest lucru în principal prin serviciul AdSense, care a dominat 70% din piața europeană pe o perioadă de 10 ani.

O amendă mare a fost anticipată în legătură cu practicile abuzive AdSense, dar nu cu o valoare de 1,69 miliarde de dolari. UE a spus că a venit cu cifra deoarece Google a dominat publicitatea online atât de mult timp. „Amenzile aplicate de Comisie iau în considerare durata și gravitatea încălcării. Amenda a fost calculată pe baza valorii veniturilor Google din intermedierea publicității de căutare online din SEE”, a afirmat într-un comunicat de presă.

UE a spus că cota de piață a Google a fost de fapt peste 90% pentru căutarea generală și peste 75% pentru publicitatea în rețeaua de căutare online prin intermediul aplicației Google Search 2006 – 2016. 

Decizia are probabil și un element politic. Alegerile europene din luna mai se apropie, iar mulți alegători văd gigantii tehnologici ca Google ca parte a problemei de inegalitate a veniturilor, conducând mișcări precum „giletele jaunes”.