Apple se pregătește pentru „viața după iPhone”

0
296

Potrivit Wall Street Journal, Apple se pregătește pentru „viața după iPhone”, făcând schimbări la nivel executiv.

Apple încearcă să-și diminueze dependența de smartphone-ul său, care a avut un comportament neobișnuit în acest an.

Compania a urmărit să atingă venituri de 50 de miliarde de dolari până în anul următor; în ultimul trimestru, a raportat o valoare maximă de 10,75 miliarde de dolari pentru această unitate. Divizia include Apple Pay, AppleCare, App Store, iTunes, Apple Music și multe altele.

Morgan Stanley, de la Wall Street, spune că serviciile vor reprezenta 60% din creșterea Apple în următorii cinci ani. Acesta compara cu 85% din cresterea Apple atribuita iPhone-ului în ultimii cinci ani.

Compania caută modalități de creștere a veniturilor din servicii și speră să lanseze un serviciu de știri cu abonament care ar costa utilizatorii 10 USD pe lună. În prezent, Apple are încasări de 360 de milioane din abonamente, și speră ca veniturile să crească la 500 de milioane până în 2020.

Anul trecut, Apple și-a majorat cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea cu 23%, ajungând la 14,24 miliarde de dolari. Au existat speculații că următorul produs mare al Apple vor fi ochelarii AR pentru consumatori, similar cu Google Glass. Acum doi ani, fostul analist Apple, Gene Munster, a spus că ochelarii de la Apple se vor dovedi a fi mai mari decât iPhone-ul. Un astfel de produs ar putea fi lansat în 2020-2021.

Apple a făcut schimbări la nivel executiv, înlocuind capul vânzărilor cu amănuntul Angela Ahrendts cu șeful de resurse umane Deirdre O’Brien. Bill Stasior, directorul executiv al Siri, a fost înlăturat, iar șeful AI, John Giannandrea, sa alăturat echipei executive a Apple.

Apple are o strategie de viață după iPhone, și tocmai am văzut că a fost pusă în mișcare.